31 marca 2021 r. - Wielka Środa
W dwóch kolejnych zdaniach zapisanych przez św. Mateusza padają
dwa pytania. Judasz pyta arcykapłanów: "Co chcecie mi dać, a ja wam
Go wydam?", a uczniowie pytają Jezusa: "Gdzie chcesz, żebyśmy Ci
przygotowali spożywanie Paschy?" (Mt 26,14-25).
W pytaniu Judasza akcent pada na słowo "ja" - "mi dać",
"ja wydam". W pytaniu uczniów najważniejsza jest wola Jezusa -
"Gdzie chcesz". To naprawdę jedna z najważniejszych kwestii w naszej
wierze, czyja wola się ma spełnić - moja czy Jezusa.
30 marca 2021 r. - Wielki Wtorek
Apostołowie, wśród nich Szymon Piotr i Judasz, mieli świadomość
wybrania spomiędzy tłumów. Mieli przywilej zasiadania z Jezusem do
stołu, słuchali Jego nauk, z bliska widzieli Jego prywatność. Ale nawet
to nie uchroniło ich od zdrady (J 13,21-33.36-38).
To dla nas przestroga, że nawet stojąc codziennie przy ołtarzu, modląc
się, czytając i komentując Słowo Boże, karmiąc się Eucharystią, nie
jesteśmy wolni od możliwości wyparcia się Jezusa. Na szczęście Jezus do
samego końca w nas wierzy, walczy o nas i jest gotów za nas oddać życie.
29 marca 2021 r. - Wielki Poniedziałek
Namaszczenie drogocennym olejkiem w czasach Jezusa miało wymiar
symboliczny. Oznaczało wyznanie wobec osoby namaszczanej, że jest kimś
wyjątkowym i ważnym. Ale w symbolice namaszczenia jest jeszcze coś
więcej - olejek ofiarowany komuś był rozprowadzany po skórze i wchłaniał
się w nią, wnikał w człowieka namaszczanego. Maria, Marta i Łazarz
ofiarowali siebie Jezusowi tak mocno i tak blisko, jak olejek wchłonięty
przez Jego skórę (J 12,1-11). Warto, byśmy
i my namaścili Jezusa swoją modlitwą, medytacją,
dobrymi czynami, i w ten sposób zapewnili Go o swojej
bliskości.
28 marca 2021 r. - Niedziela Palmowa
Ci sami ludzie, którzy w Niedzielę Palmową wołali na cześć
Jezusa: "Błogosławiony Ten, który przychodzi w imię Pańskie" (Mk
11,1-10), pięć dni później, w Wielki Piątek, domagali się Jego
ukrzyżowania. Gdyby to dziś Jezus wjeżdżał do Łodzi, Warszawy, czy
jakiegokolwiek innego miasta, z pewnością podniosłyby się głosy, że
korzysta z cudzej własności, że jest za ciężki i męczy biednego osiołka.
Warto stanowczo walczyć z postawą hejtowania, bo i za ten grzech Jezus
umarł na krzyżu. Nie wolno nam Jego śmierci zmarnować.
|
|